Hier een paar goede voorbeelden van een sterk idee.
Voor de landmacht.
In de sourcecode van de site werkenbijdelandmacht.nl staat een bericht dat techneuten uitnodigt om toch maar vooral te solliciteren. Want de landmacht zoekt technici. Lekker simpel en strak id. Gebaseerd op het ware inzicht dat techneuten nu eenmaal altijd even in de sourcecode kijken.
Voor Stivoro.
Blackmail yourself. Je gaat stoppen met roken. En om jezelf een extra duwtje in de rug te geven, geef een betrouwbare operator een uiterst compromitterende foto van jezelf. Hij of zij krijgt de opdracht om die foto worldwide te verspreiden op het moment dat jij met een sigaret wordt gespot. Auw. Strak id waarbij perfect gebruik gemaakt wordt van social media. En als de foto maar erg genoeg is, werkt het vast en zeker.
Voor Philips.
Idee: test de Wake Up Light van Philips onder de zwaarste omstandigheden: in Longyearbyen, dicht bij de Noordpool, waar de inwoners meer dan 4 maanden de zon niet zien. Philips gaat all out. Maar de essentie staat als een huis. Na zes weken voelen de Longyearbyers zich 's ochtends stukken beter. Hier houdt een strak id een zee aan uitingen stevig bij elkaar.
Dit was deel een. Binnenkort meer.
Dat Philips idee hadden ze in 35 verschillende categorien ingezonden, dat vond ik wel vermoeiend hoor.
BeantwoordenVerwijderen@stephan. Gelukkig zijn de spelregels van de ADCN nu zo dat je er maar in eentje bekroond kan worden. Dacht ik. Maar dat weet jij veel beter dan ik ;-)
BeantwoordenVerwijderen